Ana Sayfa DİŞİTAL SESLER Ah bu dijital dünya

Ah bu dijital dünya

Ne garip şey şu dijital dünya. Günlük yaşamımızı ona göre kuracağımız kadar önemli bir konum elde etti bir anda. Gittiğimiz yerleri, yediğimiz yemeği, aldığımız kıyafeti… Kısacası her şeyimizi paylaştığımız sanal bir dünyamız oluverdi kısa bir zamanda.

“An”ı değil, sosyal medyayı yaşar hale geldik aslında. Bir yere gittiğimizde daha etrafa bakmadan ‘selfie’ çeker, restoranda yemeğimiz geldiğinde tadına bile bakmadan fotoğrafını çeker üstüne bir de filtresini yapar sosyal medyaya yükleriz anında. Önümdeki yemeği yiyemeyecek durumda olan insanlar bunu görür mü diye düşünmeden “Ay keyfim çok yerinde, bu gün de böyle oldu akşam yemeği” şeklinde abes yorumlarla yükleyiveriyoruz hemen hesabımıza. Sonrası? “Ay gelsin ‘like’ lar tonlarca yorumlar…”

Elinin altına verilmiş o internet denen nimetten bilgi edinmek, yeni şeyler öğrenmek için yararlanacağına envai çeşit platformda hesap açıp “Yiyorum, içiyorum, geziyorum. Kime ne ayol! Çekemeyen anten taksın” deyip bin bir farklı açıdan poz poz fotoğraf çekilip yükleyen şu sözde düşünceliler yok mu? Sinir oluyorum, vallahi sinir oluyorum. Yahu bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? Birinin canı çeker mi? Alamayacak durumda olanlar var mı diye düşünmeden yükle yendiğin her şeyi internete. Sonra lafa gelince “Ay ben çok üzülüyorum bu aç insanlara. İçin gidiyor.” diye atıflarla şov yap etrafına.

Ben yaşıtları arasında “numunelik” olarak tanımlanacak bir genç kızım. Çünkü sosyal medya kullanmıyorum. Öyle her yerde “check-in” yapıp fotoğraflar çekilmiyorum. Ya da bilgisayar başında saatlerce oyunlar oynamıyorum. Yani hayatımı sosyal medyaya göre yaşamıyorum.

Ayrıca yeni neslin bu dijital dünya aşkını da saçma buluyorum. Tamam; arkadaşlarınla haberleşmen, kendine çevre edinmen bir açıdan iyi bir şey. Ama sen niye kendi hayatını arka plana atıp sosyal medya kimliğinle yaşıyorsun ki? Sadece yaşıtlarım da değil, herkes böyle. Yediden yetmiş yediye. Hiç fark etmiyor.

Bir yere gidiyorsun; açık hava, gökyüzü, bulutlar… Oksijen var oksijen. Ama herkesin elinde telefonu, biri Facebook’ta diğeri Instagram’da. Neymiş? Kim ne paylaşmış ona bakıyormuş. Ay bir fotoğraf atsa ne olurmuş. Oturduğu yerin ışığı çok güzelmiş kesin fotoğraf çekilmeliymiş. Mişmiş de mişmiş…

Bir de tam tersi dijital kimliği uğruna asosyalleşenler var. Bilgisayarının başına oturup bitkisel hayata bağlananlar bunlar. Yemeden içmeden saatlerce oyun oynayabilecek bataryaya sahip oluyor bu cinsler. Klavye kontrolü uzun sürer, ama bir süre sonra gözler erken emekliliğini ister. Yahu yazık değil mi hiç ettiğin zamanına? Hiç mi acımıyorsun ekran ışığından yorulan gözlerine?

Günah ya günah! Harcadığın zamana, yaşayamadığın hayata bir dön bak. Ne kazanmışsın onları yitirirken? Ne geçmiş eline? Hiç! Koca bir hiç! Eee, ne anladım ben bu işten? Neye yaradı o aşık olduğun sosyal medya, uğruna kendini evlere kapattığın oyunlar?

Hiç oynamayın, hiçbir şey paylaşmayın demiyorum. Demem de zaten. Sonuçta zevkler ve renkler tartışılmaz. Kimsenin işine karışmak gibi bir niyetim de yok. Ben yalnızca yorumumu belirtir, naçizane tavsiyemi dile getiririm. Ama bir laf da var ki yazıyı onunla bitirmezsem onca kelime boynu bükük kalır. Ne demiş büyüklerimiz? Her şeyin azı karar, çoğu zarar.

 

Dijital Topuklarhttp://www.dijitaltopuklar.com
Dijital sektör profesyonellerini bir araya getiren Dijital Topuklar Zirvesi’nde dijital dünyanın fikir önderleri, sosyal medyanın birleştirici gücünden dijital dünyada oyunun kurallarına kadar dijitalleşmenin arkasındaki tüm dinamikleri konuşuyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Bir refleks olarak ‘Mutlaka orada bir şey olmuştur’

Halit Ergenç’in arkadaşı Ozan Güven ile ilgili yaptığı açıklama özellikle sosyal medyada gündeme oturdu. Oturmayacak gibi de değildi zira kendisi dedi ki "Ben Ozan'ı...

Amor Fati

‘Amor Fati’ Latince bir söylem olup dilimize ‘kaderini sev’ ya da ‘kaderine evet de’ şeklinde çevrilmiş ve belki de tarihin en önemli filozoflarından biri...

Ev Yapımı İçerik Atölyesi: 26 Eylül 2020

Sosyal medya üzerinden sesinizi duyurmak mı istiyorsunuz? Kendinizi yazarak ifade ederken, kendi topluluğunuzu bulmak mı istiyorsunuz? O halde sizi Dijital Topuklar'ın düzenleyeceği Ev Yapımı...

Dopamin, Akıllı Telefonlar ve Siz: Zamanınız için Bir Savaş

Aşağıdaki metin Dijital Topuklar için Ezgi Özkök Sefer tarafından "Dopamine, Smart Phones & You: A Battle for Your Time" başlıklı yazıdan çevrilmiştir.  Facebook’un büyümeden sorumlu...

Vicdansız Labirent Olur mu?

45 yaşındayım. Ömrümün büyük kısmını kendimi patates çuvalı gibi hissederek yaşadım. Son yıllarda her gün anlamsız bir sabaha uyandım. Sadece anılarımı düşünüyordum. Hiç hayalim...